اگر پاسخ خیر به این ۴ سوال می‌دهید، مهارت‌های رهبری شما از چیزی که فکر می‌کنید، بدتر است!

رهبری

 

۱. آیا مهارت‌های برقراری ارتباط بالایی دارید؟

آیا می‌توانید به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنید و منظور خودتان را به خوبی برسانید؟ آیا می‌توانید با هر کس بر اساس تیپ رفتاری خودش ارتباط برقرار کنید؟

 

۲. آیا واضح و شفاف صحبت می‌کنید؟

وقتی یک رهبر، واضح و شفاف باشد، اعضای تیم دقیقا می‌دانند که آیا کارشان را به خوبی انجام می‌دهند و آیا عملکرد خوبی دارند یا خیر. اطلاعات باید آزادانه و به سرعت، میان مدیران و کارمندان در جریان باشد. بنابرین انتظارات باید واضح و ثابت باشند.

 

۳. آیا با کمک به افراد، روی آن‌ها اثر می‌گذارید؟

به خودتان یادآوری کنید که رهبری، دستور دادن، امر و نهی کردن یا تحمیل کردن نیست. در واقع رهبری این است که اول در خدمت کارمندان باشید، سپس در خدمت مشتریان. اثرگذاری روی دیگران یعنی به دیگران کمک کنید به اهداف‌شان برسند، نیازهایشان را مقدم بر نیازهای خودتان بگذارید و کمک‌شان کنید پیشرفت کنند.

 

۴. آیا از چیزهایی که باعث درگیری و خوشحالی کارمندان می‌شود، آگاه هستید؟

رهبران باهوش دقیقا می‌دادند که چطور باید بااستعدادترین کارمندان‌شان را خوشحال نگه دارند و چطور باید با آن‌ها تعامل کنند. چنین رهبری می‌داند که چطور باید بااستعدادترین کارمندان را جذب کند، آن‌ها را متمرکز روی کارشان نگه دارد، و آن‌ها را در کسب‌وکارش نگه دارد. برای پاسخ به سوال ۴ کافیست این سوالات از خودتان بپرسید:

  1. آیا کارمندانم می‌دانند که چه انتظاری از آن‌ها دارم؟
  2. آیا کارمندانم ابزارهای مورد نیاز برای انجام کارشان را دارند؟
  3. آیا کارمندانم فرصت این را دارند که هر روز کاری که در تخصص‌شان هست را انجام دهند؟
  4. آیا بهترین کارمندانم برای عملکرد عالی اخیرشان، تعریف و تمجید می‌شوند؟
  5. آیا همه مدیران و سرپرستان به کارمندان اهمیت می‌دهند؟

اگر مهارت‌های رهبری ندارید، می‌توانید آن‌ها را کسب کنید، پس از همین الان از مطالعه کتب مربوط به رفتارشناسی و شخصیت‌شناسی شروع کنید

این مقاله را به اشتراک بگذارید

Telegram
LinkedIn
WhatsApp
Email
Facebook
Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
رضا
رضا
3 سال پیش

سلام. من طبق تیپ شخصیتی ام برای مدیریت و فرماندهی و رهبری مناسب هستم و علاقه زیادی هم به راه اندازی کسب و کار دارم، از موارد ذکر شده در این مقاله درباره ی رهبری در مورد دوم مشکل دارم که مربوط به فن بیان ام می باشد…..نظر شما برای حل و رفع این مشکل چیست؟ و اگر منابع مناسبی برای مطالعه می شناسید; لطفا معرفی کنید.

مقالات بیشتر

دغدغه «چه پستی بگذارم؟» را برای همیشه فراموش خواهید کرد!

جامع‌ترین مجموعه ایده‌های پست‌گذاری که کمک‌تان می‌کند نه‌تنها جان تازه‌ای به پیج‌تان بدهید، بلکه مخاطبان‌تان را میخکوب محتواهایتان کنید.

کتاب 222 ایده تولید محتوا