چگونه با سوار شدن روی این 11 ترند مهم بازاریابی 2022 رشد کسب‌وکارتان را هک کنید؟

ترندهای بازاریابی به توصیه بازاریابان

قطعا شما هم کسب‌وکارهایی را دیده‌اید که چندین سال بعد از شما شروع کرده‌اند اما ناگهان با رشد باورنکردنی‌شان همه را شگفت‌زده می‌کنند. احتمالا ساعت‌ها شما را در فکر فرو می‌برد که چرا من نه؟ مگر من چه چیزی کم گذاشته‌ام؟ چه رازی پشت این رشد موشکی است؟ یکی از مهم‌ترین رازهای این کسب‌وکارها این است که روی موج ترند بازاریابی سوار می‌شوند. این ترندها بر اساس تحقیقات و به توصیه برترین کارآفرینان و بازاریابان است. در این مقاله 11 ترند بازاریابی در سال 2022 را برایتان آورده‌ایم که می‌توانید با سوار شدن روی آن‌ها، از رقبایتان جلو بزنید.

همانطور که می‌دانید برای بسیاری از بازاریاب‌ها همیشه 2 ماه پایانی سال محوری‌ترین زمان سال برای تجارت محسوب می‌شود. در ایران هم بهمن و اسفند ماه‌های مهمی برای رونق کسب‌و کارهاست. اما چرا این دو ماه پایانی سال برای تیم‌های بازاریابی اهمیت دارد؟ در واقع این زمانی است که تیم بازاریابی باید به دنبال برنامه‌ریزی برای سال آینده باشد.

انجام تحقیقات بازار، دریافت اخبار صنعت، آنالیز‌های رقابتی و یا معیارهای تیمی دقیقا از همین دو ماه آخر سال شروع می‌شود. برای تیم‌های بازاریابی سخت است که مشخص کنند باید روی چه مواردی متمرکز شوند. کمپانی Hubspot برای کمک به بازاریاب‌ها به انجام برنامه‌ریزی برای سال 2022، نظرسنجی در صنعت بازاریابی انجام داده است. این داده‌ها در نتیجه صحبت با بیش از هزار بازاریاب B2B و B2C در سراسر جهان گردآوری شده است و شامل موارد زیر می‌شود:

  • بازاریابان روی کدام روندها و تاکتیک‌های صنعت، سرمایه‌گذاری می‌کنند؟
  • بازاریاب‌ها با چه چالش‌هایی روبرو هستند؟
  • برنامه‌ها و انتظارات آن‌ها برای سال 2022 و پس از آن چیست؟

در ادامه فهرستی از بهترین ترندهای بازاریابی 2022 آمده است که می بینید. البته ما سعی کردیم 11 مورد از مهم‌ترین توصیه‌های بازاریابی را ذکر کنیم.

۱۱ ترند بازاریابی درسال 2022 بر اساس داده‌های نظرسنجی از هزاران بازاریاب

1. تولید فیلم های کوتاه مهمترین ترند بازاریابی در شبکه های اجتماعی

ساخت ویدئوی کوتاه محبوب و موثر در حال رشد است. به طوری که 31% از بازاریابان در حال حاضر از ویدئوهای کوتاه استفاده می‌کنند و 29% آن‌ها نیز قصد دارند برای اولین بار در سال 2022 از آن استفاده کنند. بیش از نیمی از بازاریابان (51٪) که از ویدئوهای کوتاه استفاده می‌کنند، قصد دارند سرمایه‌گذاری خود را در سال 2022 افزایش دهند. در حالی که 38٪ آن‌ها نیز می‌خواهند به همان میزان سال گذشته بر روی ساخت ویدئو سرمایه‌گذاری کنند.

همچنین ویدئوی کوتاه دارای بالاترین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در بین تمامی استراتژی‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است و 30% از بازاریابان شبکه‌های اجتماعی قصد دارند در سال 2022 بیش از هر ترندبازاریابی دیگری روی این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

مثال‌هایی از ویدیو کوتاه پیج‌های داخلی:

در این لینک خانم پگاه عسکری یک ویدیو کوتاه سرگرم‌کننده از یک ترفند جذاب ویرایش عکس تولید کرده است.

فیلم کوتاه ویرایش عکس به عنوان یک ترند بازاریابی

در این لینک خانم بهاره صالحنیا با استفاده از ویدیوهای سرگرم‌کننده و کوتاه ژست‌هایی برای عکاسی آموزش می‌دهد.

فیلم کوتاه ژست عکاسی

در این لینک در نهایت یادگیری یک ویدیو کوتاه با الهام از یکی از چالش‌های معروف تیک‌تاک ایجاد کرده‌ایم که علاوه بر سرگرم‌کننده بودن، در مدت زمان کم، اطلاعات مختصر و مفیدی را منتقل می‌کند.

فیلم کوتاه آموزشی برای جذب مخاطب به توصیه بازاریابان

حالا سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند اینست که چرا اساسا مصرف‌کنندگان به محتوای کوتاه بیشتر از محتوای بلند علاقه دارند؟ وقتی تولید محتوای کوتاه به درستی انجام شود، وقت کمتری از مصرف‌کننده می‌گیرد. همچنان که مختصر است، به کاربران وب این امکان را می‌دهد تا اطلاعات موردنیازشان را خیلی سریع‌تر دریافت کنند. همچنین این ویدیوها اگر سرگرم‌کننده نیز باشند، با بازخورد فوق‌العاده‌ای مواجه می‌شوند و همه این ها در کنار هم ترند بازاریابی در سال 2022 را می سازد.

در چنین ویدیوهای کوتاهی بازاریاب مجبور می‌شود فقط مهم‌ترین نکاتی را بیان کند که مورد نیاز مخاطب است.

مثال‌هایی از ویدیوهای کوتاه خارجی:

یک مثال عالی از ویدیوهای کوتاه، پیج اینستاگرام Miss.Excel (یک کمپانی که دوره‌های آموزشی اکسل ارائه می‌دهد) است. در این ویدیو کوتاه مدیرعامل شرکت (کت نورتون) در این ویدئو اعتبار خود را به عنوان یک مربی حرفه‌ای اکسل به خوبی نشان داد. چطور؟ با نشان دادن نحوه تبدیل لیستی از نام‌ها با حروف بزرگ به حروف کوچک با استفاده از تابع Proper.

فیلم کوتاه برای نشان دادن اعتبار

2. همکاری با اینفلوئنسر ها یک توصیه مهم برای بازاریابان

از زمانی که شبکه‌های اجتماعی رونق گرفته‌اند، اینفلوئنسر مارکتینگ هم به یکی از محبوب‌ترین و موثرترین ترندها بازاریابی با بیشترین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) تبدیل شده است. در سال 2022 حدود 21% از بازاریابان برای اولین بار از آن استفاده کردند. این مقدار نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

علاوه بر این، 46% از بازاریابان که از اینفلوئنسرها استفاده می‌کنند، قصد دارند سرمایه‌گذاری خود را در سال 2022 افزایش ‌دهند. در حالی که 40% آن‌ها نیز به سرمایه‌گذاری‌شان به اندازه قبل ادامه می‌دهند. شاید انتظار داشته باشید که برندها روی اینفلوئنسرهایی سرمایه‌گذاری کنند که بیشتری تعداد فالوور را دارند و یا دستمزدهایی کلانی بابت همکاری‌شان دریافت می‌کنند. اما تجربه بازاریاب‌های موفق چیز دیگری را ثابت می‌کند.

طبق نظرسنجی که صورت گرفت مشخص شد که بازاریاب‌ها ترجیح می‌دهند با نانواینفلوئنسرهای مقرون به صرفه (و البته کسانی که ارتباط خوبی با مخاطبان‌شان ساخته‌اند) همکاری کنند. نوع فالوور آن‌ها (جنسیت، محل زندگی، موقعیت شغلی، سن و …) هم روی نتیجه کار تاثیرگذار است. از آنجایی که نانو اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرها شهرتی به اندازه سلبریتی‌ها ندارند اما مرتبط‌تر و قابل‌اعتمادتر هستند. از سوی دیگر هزینه همکاری با آن‌ها نیز بالا نیست. با توجه به اینکه تبلیغات توسط آن ها تاثیرات خیلی خوبی داشته است بازاریابان آن را به دیگران توصیه می کنند .

در این پست همکاری فروشگاه موتن‌رو را با خانم امل را می‌بینید که بیشتر از 7 میلیون بازدید.

همکاری با اینفلوئنسر ها به عنوان یک ترند بازاریابی و نتایج آن

در سایت جریان می‌تواند بسیاری از اینفلوئنسرها به همراه اطلاعات پیچ و هزینه تبلیغات‌شان را ببینید و حتی به وسیله این سایت، به راحتی یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ راه‌اندازی کنید:

استفاده از ابزار جریان برای همکاری با اینفلوئنسر ها

3. لینکدین، فیسبوک و اینستاگرام را در اولویت قرار دهید

برندهای B2B ممکن است استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را روی لینکدین، فیسبوک و اینستاگرام متمرکز کنند. این پلتفرم‌ها بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را برای مشاغل B2B دارند. این در حالیست که تنها 40٪ از بازاریابان شبکه‌های اجتماعی B2B از برنامه TikTok استفاده می‌کنند.

در عین حال 65٪ از کسانی که قصد دارند سرمایه‌گذاری خود را در سال 2022 افزایش دهند، در پلتفرم‌های رایج شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند. در همین حال، 43% و 51% از بازاریابانی که از فیس بوک و اینستاگرام استفاده می‌کنند، قصد دارند سرمایه‌گذاری‌های خود را در این پلتفرم‌ها افزایش دهند.

در دنیای B2C، نظرسنجی ما نشان داد که 24٪ از بازاریابان توصیه می کنند که فیسبوک بیشترین بازگشت سرمایه را دارد. در حالی که 19.5٪ و 12.1٪ به ترتیب به اینستاگرام و TikTok اشاره می‌کنند. با این حال، 62% از بازاریابان B2C قصد دارند در سال آینده سرمایه‌گذاری خود را در TikTok افزایش دهند، در مقایسه با 44% از بازاریابانی که از فیس بوک و 56% از کسانی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

اگر جامعه هدف شما انگلیسی زبان هستند، حتما در فیسبوک فعالیت داشته باشید اما همانطور که می‌دانید، ایرانیان از فیسبوک استفاده زیادی نمی‌کنند و در اینستاگرام فعالیت زیادی دارند. البته اگر شغل تخصصی دارید، حتما در لینکدین هم عضو شوید و به مرور شبکه ارتباطی‌تان با افراد متخصص دیگر را توسعه دهید.

 

4. استفاده از محتوای صوتی ترند بازاریابی سال 2022 برای افزایش تعامل، نه برای افزایش ROI (بازگشت سرمایه)

در سال گذشته، پلتفرم‌های صوتی مانند Clubhouse، Twitter Spaces و Spotify (برای پادکست) نشان دادند که محتوای صوتی چقدر می‌تواند ویروسی می‌شود و کاربران آن را برای یکدیگر می‌فرستند. این موضوع می‌تواند مثل یک فرصت طلایی برای بسیاری از برندها باشد. این ترند محتوای صوتی در سال 2022 کاهش نمی‌یابد.

در حال حاضر از هر سه بازاریاب محتوا فقط یک نفر از پادکست‌ها یا سایر محتوای صوتی استفاده می‌کند. 53% از آنها همه می‌گویند که این فرمت محتوا، موثرترین قالب رسانه‌ای است که تاکنون استفاده کرده‌اند.

حالا در سال 2022 سرمایه‌گذاری روی پادکست یا سایر محتوای صوتی رشد خواهد کرد. علیرغم بازگشت سرمایه پایین، نظرسنجی‌ها نشان داده:

  • 26% از بازاریابان محتوا قصد دارند برای اولین بار در سال 2022 از پادکست‌ها یا سایر محتوای صوتی استفاده کنند.
  • 51% از کسانی که قبلاً از پادکست‌ها یا سایر محتوای صوتی استفاده کرده‌اند، در سال 2022 سرمایه‌گذاری بیشتری در این رابطه خواهند کرد.
  • 43% از کسانی که از قبل از این استراتژی‌ها استفاده می‌کرده‌اند، قصد دارند در سال 2022 به همان میزان روی ساخت پادکست سرمایه‌گذاری کنند.

وقتی صحبت از پلتفرم‌های اتاق چت صوتی مانند Clubhouse یا Twitter Spaces می‌شود، فقط 14% از بازاریابان شبکه‌های اجتماعی از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما 68% از این بازاریابان می‌گویند که این مورد مؤثرترین استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است که تاکنون از آن استفاده کرده‌اند.

محتوای صوتی و استفاده از آن در بازاریابی

علیرغم داشتن ROI پایین، مشابه پادکست‌ها و سایر محتوای صوتی، سرمایه‌گذاری در اتاق‌های گفتگوی صوتی در سال 2022 به رشد خود ادامه خواهد داد پس محتوای صوتی را به عنون یک ترند بازاریابی در سال 2022 فراموش نکنید. به طوری که تقریباً 50٪ از بازاریابان که قبلاً از اتاق‌های گفتگوی صوتی استفاده کرده‌اند، قصد دارند سرمایه‌گذاری خود را در سال 2022 افزایش دهند. همچنین 47٪ از بازاریابان هم قصد دارند مقدار سرمایه‌گذاری فعلی خود را در این زمینه حفظ کنند.

 

5. استراتژی پخش زنده توصیه ای برای بازاریابان در سال 2022

پخش زنده یا همان Live مزایای بصری و آموزنده بودن ویدیو مارکتینگ را به همراه دارد؛ به علاوه این که به دلیل تا پخش بدون ویرایش و سانسور، برای شما اعتبار می‌آورد. با پخش Live، مصرف‌کنندگان می‌توانند از برندی که تصمیم گرفته است محصول یا خدمات، ماموریت ‌و تخصص خود را در شبکه‌های اجتماعی برای دیدن جهانیان عرضه کند، ببینند، بشنوند و احساس اعتماد ایجاد کنند.

اکنون استفاده از ویدیوی پخش زنده در حال رشد است و قطعا یکی از ترند های بازاریابی در سال 2022 خواهد بود. به طوری که در نظرسنجی ما 32% از بازاریابان شبکه‌های اجتماعی قصد دارند برای اولین بار در سال 2022 از آن استفاده می‌کنند. همچنین از 28% بازاریابان شبکه‌های اجتماعی که در حال حاضر از ویدیوی زنده استفاده می‌کنند، گفته‌اند که این روش موثرترین استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است که تاکنون استفاده کرده‌اند.

آقای آرش کهنگی یکی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال است، بسیاری از تحلیل‌هایش را در لایو به مخاطبنانش ارائه می‌دهد. چنین لایوهایی اعتمادسازی فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند.

لایو در اینستاگرام توصیه شده برای بازاریابان

6. گرایش بازاریابان به نرم افزار اتوماسیون بازاریابی برای ساده‌سازی استراتژی‌ها

اتوماسیون دیگر یک فناوری گران قیمت و غیرقابل دسترس نیست که تنها توسط شرکت‌های بزرگ استفاده ‌شود. در واقع، این استراتژی می‌تواند در بسیاری از زمینه‌های بازاریابی، از اجرای گزارش‌های تحلیلی پیچیده پیش‌بینی‌کننده گرفته تا شخصی‌سازی ایمیل‌های بازاریابی کاربرد داشته باشد. همچنین اتوماسیون بازاریابی برای ساده‌سازی وظایف اساسی و دادن زمان بیشتر به بازاریابان قابل استفاده است. از این سیستم می‌توان برای استراتژی‌ها یا تاکتیک‌های پیچیده‌ای که نیاز به حضور نیروی انسانی دارد، استفاده کرد.

نظرسنجی ما نشان داد که 70٪ از بازاریابان از اتوماسیون در شغل خود استفاده می‌کنند. در حالی که 33٪ آن‌ها قصد دارند در سال 2022 تازه شروع به استفاده از اتوماسیون کنند.

یکی از ابزارهای بسیار خوب مدیریت شبکه‌های اجتماعی در ایران، ابزار نوین‌هاب است که به شما این امکان را می‌دهد مثلا پست‌های 1 ماه آینده‌تان را به صورت اتوماتیک بارگزاری کنید.

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی نوین هاب توصیه شده به بازاریابان

7. تمایل بازاریابان در سال 2022 به برگزار کمپین های مسئولیت اجتماعی

در حالی که در حال حاضر از هر چهار بازاریاب فقط یک نفر منابع خود را به کمپین‌های مسئولیت اجتماعی اختصاص می‌دهد، متخصصانی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اهمیت این موضوع را می‌دانند. 27% آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند که برای اولین بار در سال 2022 فعالانه فعالیت داشته باشند.

در سال 2022، حدود 10% از بازاریابان B2B گفته‌اند که می‌خواهند بیش از هر گرایش دیگری در مسئولیت اجتماعی سرمایه‌گذاری کنند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، مسئولیت اجتماعی به مشتریان وفادار و مشتریان بالقوه کمک می‌کند تا بدانند برندها از چه چیزی دفاع می‌کنند تا در نهایت ارزش‌ها یا ماموریت‌های برند را بشناسند.با توجه به نکاتی که پیش تر اشاره شد کمپین های مسئولیت اجتماعی به عنوان ترند بازاریابی 2022 است.

 

8. تمایل بازاریابان در سال 2022 به فعالیت چندرسانه‌ای

امروزه 81% از بازاریابان از 3 کانال بازاریابی استفاده می‌کنند. همچنین 89% از بازاریابان شبکه‌های اجتماعی از 3 یا تعداد بیشتری از کانال‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

یک نظرسنجی جداگانه درباره گرایش‌های بازاریاب‌ها به شبکه‌های اجتماعی، نشان داد که 82% از آن‌ها، محتوا را در رسانه‌های اجتماعی مختلف (با ایجاد تغییرات در فرمت محتوا) استفاده می‌کنند. با این حال، 69٪ از شرکت‌های B2B این کار را انجام می‌دهند و از شرکت‌های B2C (89٪) عقب هستند.

همچنین یکی از اصولی که آقای رندی لاواک، مدرس تخصص بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی دانشگاه Northwestern که به بازاریابان در سال 2022 توصیه می‌کند، این است که در چندین رسانه فعالیت داشته باشید. به عبارت دیگر، فعالیت‌تان را محدود به اینستاگرام نکنید و در رسانه‌های دیگری مانند سایت، یوتیوب، آپارات، لینکدین و … هم فعالیت داشته باشید. فعالیت چندرسانه‌ای 2 مزیت دارد:

  • از تغییراتی مانند مهاجرت کاربران، بسته شدن شبکه‌های اجتماعی یا … در امان می‌مانید
  • به مخاطبانی که در رسانه‌های دیگر فعال هستند نیز دسترسی پیدا می‌کنید و درآمدتان بسیار بیشتر می‌شود

 

9. تیم‌های بازاریابی و فروش را با روش Account Based Marketing (ABM)  که در سال 2022 ترند بزاریابی است هماهنگ کنید.

فقط 27% از بازاریابان تلاش می‌کنند که استراتژی‌های بازاریابی و فروش را همسو کنند. اگرچه این چالش برای شرکت‌ها تازگی ندارد، اما تاکتیک‌هایی مانند Account Based Marketing  یا ABM می‌تواند در این زمینه راه‌گشا باشد.

این روش یک تاکتیک همراستایی بخش‌های فروش و بازاریابی است که در آن بازاریابان، کمپین‌ها، دارایی‌ها و تاکتیک‌هایی را مستقیما بر اساس داده‌ها و بازخورد بخش فروش، ایجاد می‌کنند. امروزه، 62% از بازاریابان از ABM در نقش خود استفاده می‌کنند. اما 27% از بازاریابان که از آن استفاده نکرده‌اند، تمایل  دارند در سال 2022 به سراغ آن بروند.

یک مثال ساده این است که به بخش فروش بروید و از فروشندگان بپرسید که مشتریان معمولا چه سوالات پرتکراری می‌پرسند. احتمالا لیستی از 10ها سوال به شما می‌دهند. در نتیجه شما تصمیم می‌گیرید در تقویم محتوایی‌تان، در هر هفته، محتوایی با این موضوع بگنجانید: «ویدیو پاسخ به 1 سوال متدوال توسط یک فروشنده». سپس این ویدیوها را جمع‌آوری کنید و هرگاه در رسانه‌های اجتماعی، مخاطبی یکی از آن سوالات را پرسید، همان ویدیو را برایش ارسال کنید.

 

10. ایجاد استراتژی‌های ترکیبی توصیه برای بازاریابان در سال 2022

در سال 2022، کارمندان ممکن است به طور تمام وقت به صورت فیزیکی در شرکت حضور داشته باشند. اما، بسیاری از مشاغل و بازاریابان محیط‌های کاری ترکیبی (ترکیبی از کار حضوری، د‌ورکاری و همکاری با فریلنسرها) را انتخاب می‌کنند. تیم‌های فریلنسر و دورکار بخشی از این مشاغل هستند.

در حال حاضر، نیمی از بازاریابان جهانی که توسط ما مورد بررسی قرار گرفته‌اند، کارمندان ترکیبی (دورکار و کار حضوری) هستند، این بدین معناست که ترکیب دورکاری و کار حضوری یک ترند بازاریابی جدی در سال 2022 است. در حالی که فقط 28٪ کاملاً دورکار هستند. این نحوه همکاری مزیت‌ها و معایب زیادی دارد. اما وقتی حالت ترکیبی را انتخاب می‌کنید، معایب آن کمتر و مزیت‌ها افزایش می‌یابد.

استراتژی ترکیبی دورکاری و حضوری ترند بازاریابی سال 2022

همانطور که برای سال 2022 برنامه‌ریزی می‌کنید، استراتژی‌هایی را در نظر بگیرید که برای دیم کارمندان پراکنده مناسب باشند. زیرا برخی از کارمندان از خانه یا یک مکان دوردست به صورت پاره وقت یا تمام وقت کار می‌کنند. در حالی که برخی دیگر ممکن است با حضور در دفتر کارایی بهتری داشته باشند.

از طرف دیگر، وقتی تصمیم بگیرید بخشی از نیروی کارتان به صورت دورکاری فعالیت کنند، می‌توانید با افراد مستعدی از شهرهای دیگر شروع به همکار کنید، که در غیر این صورت، هیچ‌گاه فرصت همکاری با آن‌ها را نداشتید.

سایت‌هایی مثل جابینجا، ای استخدام و ایران تلنت، پلتفرم‌های خوبی هستند که می‌توانید در آن‌ها آگهی استخدام منتشر کنید. کافی است در آگهی ذکر کنید که امکان دورکاری دارید تا سیلی از رزومه‌های افراد نخبه برایتان ارسال شوند.

 

11. از بودجه بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید.

بین سال‌های 2020 تا 2021، حدود 41% از بازاریابان می‌گفتند که بودجه آنها افزایش یافته است. در حالی که 45% از بازاریابان با همان بودجه سال قبل فعالیت می‌کنند.

بازاریابان احتمالاً شاهد بودند که بودجه آنها از سال 2020 تا 2021 به طور کامل دست نخورده باقی مانده و یا افزایش یافته است، به دلیل چشم اندازهایی از اقتصاد و آینده کسب و کارها که به خاطر کرونا برایشان ایجاد شده بود. برخی از مشاغلی که مشتریان حضوری داشتند، شاهد کاهش فروش بودند، اما برای مشاغل اینترنتی این موضوع برعکس اتفاق افتاد.

برای مثال کسب‌وکارهایی که محصولات گران‌قیمتی دارند، شاهد کاهش فروش بودند. زیرا تصمیم‌گیرندگان محتاطانه‌تر عمل می‌کردند. در همین حال، از آنجایی که مشتریان در مدت شیوع کرونا وب‌گردی بیشتری داشتند، فروشگاه‌های آنلاین، ترافیک و فرصت‌های بهتری را دریافت کردند.

همانطور که به سال 2022 می‌رویم، می‌بینیم رویدادهای دو سال گذشته اهمیت بیشتری به بازاریابی داده است. به همین دلیل، خیلی تکان دهنده نیست که تقریباً نیمی از بازاریابان (48٪) انتظار دارند بودجه آنها در سال 2022 افزایش یابد. در حالی که 39٪ انتظار دارند که بودجه آنها ثابت بماند.

اگر در تیمی هستید که بودجه آن افزایش یافته است، باید از آن به طور عاقلانه‌تری استفاده کنید و استراتژی‌های مؤثری بسازید که ملاحظات بودجه بیشتری را برای تیم شما در آینده توجیه کند.

 

سخن پایانی

بازاریابی یکی از مشاغل بسیار پیچیده است که هر روز شاهد تحول و ایجاد تغییرات اساسی در آن هستیم. این در حالیست که شما می‌توانید با دریافت ایده‌ها، نظرات و تجربیات بازاریابان در سراسر دنیا در مورد استراتژی‌های خود برای سال آینده تصمیمات بهتری بگیرید. ترند های بازاریابی در سال 2022 به شما کمک می کند تا سرمایه گذاری و انتخاب های مناسب تری را داشته باشید. اینکه شما توصیه هایی برای یازاریابان است را بشناسید و به آن ها عمل کنید می تواند شما را از سایرین ئیش بیاندازد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید

Telegram
LinkedIn
WhatsApp
Email
Facebook
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات بیشتر

دغدغه «چه پستی بگذارم؟» را برای همیشه فراموش خواهید کرد!

جامع‌ترین مجموعه ایده‌های پست‌گذاری که کمک‌تان می‌کند نه‌تنها جان تازه‌ای به پیج‌تان بدهید، بلکه مخاطبان‌تان را میخکوب محتواهایتان کنید.

کتاب 222 ایده تولید محتوا