11 مزیت ویژه وب سایت که هیچ گاه یک پیج اینستاگرام نخواهد داشت

چه کسب و کار های نیازمند به وب سایت هستند

کسب و کار های نیازمند به وب سایت امروزه بیش از گذشته است. چرا که بسیاری از کسب و کار ها امروزه مشتریان خود را از فضای وب جذب می کنند. اگر کسب و کاری دارید که با وجود رویکرد سنتی، وضعیت موفقی نسبت به رقبای خود دارید، ممکن است نیاز به وب‌سایت را هنوز به‌خوبی احساس نکرده باشید و با خودتان بگویید «من که موفق هستم، وبسایت به چه درد من می‌خورد؟».

امروزه خیلی از صاحبین کسب وکارها که در واقع از دل بازار سنتی بیرون آمده‌اند، هنوز هم نسبت به راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی برای حرفه‌ی خود مقاومت می‌کنند.

حتی اگر کسب وکار شما خیلی موفق باشد و حرفی در بازار برای گفتن داشته باشید، باید این نکته‌ی مهم را درنظر داشته باشید که وجود یک وب‌سایت حرفه‌ای نه‌تنها اعتبار شما را بالاتر می‌برد، بلکه آن دسته از مشتریانی که عادت دارند به صورت آنلاین خرید کنند (که تعدادشان بسیار زیاد است و هر روز بیشتر می‌شود)، به شما دسترسی پیدا می‌کنند.

به طور مثال در حال حاضر غول‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایرانی مثل هایپرمارکت، شهروند، رفاه، افق کوروش و… که اصل درآمد آن‌ها از فروش حضوری بود، به‌خصوص در دوران کرونا جای خالی فروش اینترنتی را در کسب‌وکار خود احساس کردند و در حال حاضر فروش خود را با راه‌اندازی وب‌سایت اختصاصی افزایش چشم‌گیری داده‌اند.

 

چرا یک کسب و کار نیازمند به وب سایت است؟

شاید بگویید محصول من طوری نیست که بتوانم آنلاین بفروشم. آیا واقعا مطمئن هستید؟ آیا مطمئن هستید که نمی‌توانید محصول‌تان را آنلاین بفروشید؟ پاندمی کرونا تاثیر بزرگی روی صنعت خرده‌فروشی گذاشت، طوری که میلیون‌ها خریدار به دنبال خرید آنلاین نیازهایشان هستند؛ از کتاب گرفته تا خانه، گاز طبیعی و … با این وجود آیا باز هم فکر می کنید کسب و کار شما نیازمند به وبسایت نیست ؟

پس ممکن است همین حین که شما دودل هستید، رقبای شما فهمیده باشند داشتن یک وسایت چقدر برایشان موثر است.

تصور کنید شما سرگرم جواب دادن به مشتریان خود در مغازه هستید و از وضعیت فروش فعلی خیلی هم راضی هستید. از طرفی شنیده‌اید که یکی از رقبای شما در حال کار برروی یک وب سایت فروشگاهی خود است. اما یکی از کارکنان شما پیشنهاد راه‌اندازی یک پیج اینستاگرامی را می‌دهد.

حال این سوال برای شما مطرح می‌شود که آیا وجود یک پیج اینستاگرامی می‌تواند جایگزین خوبی برای یک وب سایت فروشگاهی باشد؟ آیا پیج اینستاگرام نیاز داشتن وب سایت را برای کسب و کار تامین می کند؟

معمولاً مشاغل متکی به اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی می‌توانند یکی از مهم‌ترین کانال های تبلیغاتی برای معرفی محصولات و خدمات کسب وکارها باشند. این شبکه‌ها به شما کمک می‌کنند تا با مشتریان خود در ارتباط باشید و نیازهای اساسی آن‌ها را به راحتی تشخیص دهید، اما آیا شما مالک پیج‌هایی هستید که در شبکه های اجتماعی ایجاد می‌کنید؟

کسب و کار های نیازمند به وب سایت برای درآمد بیشتر

اگر یک روز قانون‌گذار تصمیم بگیرد به طور کلی شبکه های اجتماعی را  فیلتر کند، آیا باز هم می‌توانید با مشتریان خود در ارتباط باشید؟ علاوه بر این، مهاجرت کاربران از یک رسانه به رسانه دیگر، معمولا هر چند سال یکبار رخ می‌دهد. در سال‌های نه‌چندان دور فیسبوک محبوبیت بسیار زیادی نزد ایرانیان داشت، اما بعد از مدتی، مردم از فیسبوک به اینستاگرام مهاجرت کردند.

داشتن یک وب سایت دقیقا مشابه این است که شما روی زمین خودتان یک فروشگاه مطابق نیاز های کسب‌وکار خود می‌سازید و هر کدام از بخش های این فروشگاه را دقیقا مطابق با نیازهای کسب و کار خود بنا می‌کنید. در این حالت شما مالک تمام و کمال ملک خود هستید و همه چیز طبق سلایق شما پیش خواهد رفت. همین دلیل خوبی است که سرمایه گذاری بیشتری را بر روی سایت کسب و کار خود داشته باشید. نیاز به وب سایت فروشگاهی امروز بیشتر از دیروز و فردا بیشتر از امروز حس می شود.

در حالی که وقتی همه‌ی اعتبار کسب وکار خودتان را  بر روی پیج اینستاگرامی بنا کنید، مانند مستاجری خواهید بود که اطلاعی از تصمیمات مالک خود در آینده ندارد و نمی‌تواند نظریات شخصی خود را روی کسب‌وکارش پیاده‌سازی کند؛ چون مالک در هر زمانی که بخواهد محدودیت جدیدی برای او وضع می‌کند.

 

آیا پیچ اینستاگرام نیاز به وجود وب سایت فروشگاهی را به خوبی تامین می کند؟

وقتی در پیج نهایت یادگیری تاکید می‌کنیم که وجود وبسایت را فراموش نکنید، عزیزانی می‌پرسند: «من پیج اینستاگرامی دارم که حتی فالوورهای بالایی هم ندارد و فروش چندانی هم ندارد، آیا باید وبسایت داشته باشم؟» این چند نکته به شما کمک می‌کند بهترین تصمیم را برای داشتن وبسایت بگیرید:

 

  1. پیج اینستاگرام دارایی شما نیست

چه اتفاقی می‌افتد اگر روزی از خواب بلند شوید و ببینید اینستاگرام دیگر از کسب‌وکارها حمایت نمی‌کند؟ یا حتی اگر اینستاگرام در ایران بسته شود؟ اگر حساب اینستاگرام شما تنها مکانی باشد که مخاطبان و مشتریان شما می‌شناسند، احتمالا همه آن‌ها را از دست خواهید داد. تا‌به‌حال سابقه به مشکل خوردن فیسبوک در کل جهان وجود داشته، قطعا زمزمه‌های (خدایی ناکرده!) بسته شده اینستاگرام در ایران را هم شنیده‌اید. تجربه کندشدن اینستاگرام توسط برخی عزیزان را هم داشته‌ایم.

البته احتمال وقوع این اتفاقات کم است اما وقتی دارید وقت و انرژی برای یک کسب و کار می‌گذارید، قطعا نمی‌خواهید سرنوشت کل کسب‌وکارتان را به یک تصمیم خارجی مرتبط کنید.

شبکه‌های اجتماعی مانند خانه اجاره‌ای هستند، ممکن است روزی مستاجر یک خانه باشید، روزی مستاجر یک خانه دیگر؛ اما وبسایت خانه برند شماست که کسب‌وکار شما را تا حد خوبی در مقابل تغییرات بیرونی ضربه‌پذیر می‌کند. همچنین از طراحی گرفته تا جزییات تجربه کاربری را می‌توانید به میل خودتان تغییر دهید و خودتان را از رقبا متمایز کنید. همین متمایز کردن نیاز وب سایت فروشگاهی را برای هر کسب و بیشتر از گذشته می کند.

مثلا زمانی که کاربران در حال مهاجرت از وایبر به تلگرام بودند، بسیاری این تغییر را نادید گرفتند؛ اما آن‌هایی که حواس‌شان بود، اولین کانال‌های تلگرامی را ساختند و فقط به دلیل اولین بودن، به درآمدهای فوق‌العاده‌ای رسیدند.

یا مثلا در روزهایی که اینترنت بین‌الملل قطع شده بود، درآمد کسانی که «فقط» یک پیج فروشگاه در اینستاگرام داشتند، به کل قطع شده بود؛ اما فروشگاه‌هایی که وبسایت داشتند، به فروش‌شان از طریق وبسایت ادامه دادند.

آیا اینستاگرام جایگزین وب سایت خواهد شد
  1. اینستاگرام از نظر سئو با محدودیت‌هایی مواجه است

شما وقتی به دنبال چیزی می‌گردید (محصول، آدرس مطب، اطلاعات عمومی و…) ابتدا کجا سرچ می کنید؟ اینستاگرام یا گوگل؟ 3.5 میلیارد نفر در سرتاسر جهان به طور روزانه از گوگل درباره‌ی نیازهای روزمره‌ی خود جستجو می‌کنند.

یکی از دلایل اینکه کسب و کار ها باید وب سایت داشته باشند همین است که به شما این امکان را می‌دهد که به‌مرور موقعیت خود را در اینترنت تثبیت کنید تا وقتی مشتریان در مورد محصولات یا خدمات شما در گوگل جست‌وجو می‌کنند، کسب‌وکار شما را پیدا کنند. در حال حاضر به واسطه‌ی وجود امکاناتی از جمله لوکال سئو برای مشتری‌های محلی، شما می‌توانید نسبت به رقبای قدرتمند خود در سرتاسر کشور نیز پیشی بگیرید. (لوکال سئو یعنی مثلا شما سرچ می‌کنید رستوران، و گوگل رستوران‌های اطراف شما را در نتایج نشان می‌دهد.)

همچنین جالب است بدانید اگر روزی در اینستاگرام به هر دلیلی فعالیت‌تان کم‌رنگ شود، تعداد افرادی که پست‌هایتان را می‌بینند نیز کم می‌شود؛ اما وقتی یک مقاله واقعا ارزشمند منتشر می‌کنید که گوگل رتبه بالایی به آن می‌دهد، تقریبا همیشه مخاطبانی از گوگل وارد سایت شما خواهند شد.داشتن وب سایت برای یک کسب و کار کمک می کند تا ورودی های مناسبی را از گوگل داشته باشید.

 

3. کسب و کار ها نیازمند به وب سایت هستند چون به آن ها  اعتبار می‌دهد

در تخصص بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی گفته‌ایم که خرید زمانی اتفاق می‌افتد که مخاطبان‌تان:

  • شما را دوست داشته باشند
  • به شما اعتماد داشته باشند
  • شما را به عنوان متخصص در‌ حوزه خودتان بشناسند

وجود یک وب‌سایت حرفه‌ای همراه با مطالبی درباره‌ی برندتان، نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات، پشتیبانی آنلاین یا … اعتماد مشتریان را بیشتر جلب می‌کند؛ از طرفی طراحی یک وب سایت، اشتراک هاست، سئوی سایت و … هزینه‌هایی‌ها را برای شما در بر خواهد داشت که به مشتریانتان این پیام را می‌دهد که شما اهمیت زیادی به کسب‌وکار خود می‌دهید و صرفا از روی شانس یک کسب‌وکار را شروع نکرده‌اید.

 

  1. توجه در اینستاگرام به سرعت از محتوایی به محتوای دیگر جریان پیدا می‌کند

اینستاگرام به شدت رقابتی است. این که نام کسب‌وکارتان در لیست جستجوی اینستاگرام نمایش داده شود، به این معنا است شما دائما در حال رقابت با دیگران هستید.

جالب است بدانید شما حتی در حال رقابت با دوستان مشتریان‌تان در اینستاگرام نیز هستید. تصور کنید بعد از یک روز کاری، خسته از چالشی که امروز در محیط کار داشتید، وارد اینستاگرام می‌شوید تا ببینید دوستان‌تان چه پست‌هایی گذاشته‌اند. اگر یک تبلیغ ببینید، چه واکنشی نشان می‌دهید؟ احتمالا بدون این که حتی تیتر را مطالعه کنید، به سرعت نور به پست بعدی می‌روید.

اما داشتن وبسایت به کسب‌وکار این اطمینان را  می‌دهد که توجه مخاطب را به طور کامل در اختیار خودتان دارید. صحیح است که باید کمی زحمت بکشید تا مخاطبانی به سایت‌تان بیایند، اما وقتی آمدند، زمان بیشتری با شما می‌مانند. البته نمی‌گوییم که نباید پیج اینستاگرام داشته باشید، بلکه پیج اینستاگرام‌تان باید از سایت‌تان حمایت کند؛  اما دغدغه کسب و کار های نیازمند به وب سایت را تامین نمی کند.

 

 

داشتن وب سایت برای کسب و کار چه مزایایی دارد؟

 

  1. داشتن وب‌سایت شما را متخصص نشان می‌دهد

هرکسی می‌تواند یک صفحه کسب و کاری در اینستاگرام ایجاد کند؛ رایگان است و در چند لحظه انجام می‌شود. موانع کم ورود به اینستاگرام، اعتبار یک پیج کسب‌وکار را پایین می‌آورد. مشتریان نمی‌دانند چه کسانی پشت یک پیج اینستاگرام هستند، کجا هستند و آیا اصلا کلاه‌بردار نیستند؟ از طرف دیگر، ساخت یک وبسایت برای کسب‌وکار، رایگان نیست و نشان می‌دهد شما نسبت به بیزنس‌تان جدی هستید. در نتیجه یک وبسایت برای کسب‌وکار شما را متخصص‌تر و معتبرتر نشان می‌دهد.

مثلا وقتی افراد وارد وبسایت نهایت یادگیری می‌شوند، از طراحی گرفته تا عناوین و معرفی دوره‌های آموزشی، این احساس را انتقال می‌دهد واقعا با یک کسب و کار مواجه هستند نه صرفا یک سایت که قصد دارد شانس خودش را در جذب مشتری امتحان کند.

نمونه ای از کسب و کار نیازمند به وبسایت را می بینید که به خوبی از طریق سایت لید دریافت می کند

۲. داشتن وب سایت فروشگاهی سفر مشتری را در سایت تکمیل می کند

یک وبسایت موثر جایی است که ترافیک به آن از چندین کانال وارد شود. در نهایت در وبسایت‌تان است که می‌خواهید مخاطبان را به عمل نهایی یعنی خرید سوق دهید. قسمت فروشگاه وبسایت مانند یک فروشگاه فیزیکی است. مردم می‌آیند و در آن قدم می‌زنند. بنابراین حتی اگر در بار اول چیزی نخرند، احتمالا در مراجعات بعدی خواهند خرید.

از طرف دیگر، مشتریان از کانال‌های مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی وارد وبسایت می‌شوند. اگر محتوایتان در شبکه‌های اجتماعی جذاب باشد، مخاطبان انتظار دارند وبسایت‌تان را ببینند تا محتواهای جذاب بیشتری پیدا کنند. اگر وبسایت نداشته باشید، مخاطب نمی‌تواند به طور کاملا روان، قدم‌های پایانی در سفر مشتری را بردارد. به عنوانی کسب و کار نیازمند به وب سایت به فکر مشتری نیز هست تا اعتماد بیشتری بکند.

مثلا مخاطبان نهایت یادگیری از لینکدین، اینستاگرام، گوگل و معرفی مخاطبان‌مان وارد صفحات مقالات می‌شوند. از آنجا یک پاپ‌آپ می‌بینند که در آن، تبادل ارزش انجام می‌گیرد. یعنی ایمیل ارزشمندشان را وارد می‌کنند و یک فایل ارزشمند دریافت می‌کنند. سپس سفر مشتری به سمت استفاده از محصولات ادامه پیدا می‌کند.

نمونه ای از وب سایتی که با یک پاپ آپ ایمیل مشتریان را دریافت می کند تا ارتباط خود را با مشتریان حفظ کند

۳. وبسایت میزان دیده شدن کسب و کار شما را افزایش می‌دهد

بیشر از ۴.۵ میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود دارد، و بیشتر از ۹۰٪ آن‌ها به وسیله گوشی موبایل به اینترنت دسترسی دارند. بدون وبسایت، کسب‌وکار شما در واقع در مقابل این افراد نامرئی خواهد بود. جالب است بدانید معمولا افرادی که در گوگل جستو انجام می‌دهند، نسبت به کسانی که وقت‌شان را در رسانه‌های اجتماعی می‌گذرانند، به خرید نزدیک‌تر هستند.

 

۴. باعث ایجاد اصل اثبات اجتماعی می‌شود

چیزی که مشتریان‌تان راجع به کسب‌وکار شما می‌گویند، معیار تصمیم افراد دیگر قرار می‌گیرد. بهترین نظرات مشتریان‌تان را در وبسایت‌تان نمایش دهید تا اعتماد مخاطبان جدید را نیز جلب کنید. در صفحه توضیحات تخصص بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی نظرات عزیزانی که در این تخصص در خدمت‌شان بودیم را نشان داده‌ایم تا مخاطبان جدید ما مطمئن شوند که این تخصص چه مزایایی می‌تواند داشته باشد.

بخشی از وب سایت فروشگاهی که نظر متخصصان را که نسبت به آن فروشگاه گفته اند نشان می دهد

۵. داشتن  وبسایت برای کسب‌وکار ارزش پایدار را به همراه

یکی از بهترین مزایای وبسایت این است که حتی تا سال‌ها بعد از خلق آن، برای شما ارزش ایجاد می‌کند. وقتی برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی هزینه می‌کنید، مشتریان بالقوه شما فقط تا زمانی شما را می‌بینند که به تبلیغات ادامه دهید. اما یک وبسایت در طول زمان بازگشت سرمایه خواهد داشت. حتی اگر تا سال اول بازگشت سرمایه خوبی نداشته باشید، به مرور زمان جبران خواهد شد.

این روند رشد سایت نهایت یادگیری در 1 سال است. نیاز به رشد یکی از دلایلی است که کسب و کار ها به وب سایت نیازمند هستند. می‌بینید که در ابتدا ورودی بسیار کمی داشتیم. اما به مرور زمان تعداد ورودی از گوگل بیشتر شدند. نکته جالب کجاست؟ اکثر مقالات را ماه‌های اولیه منتشر کردیم اما چند ماه بعد بازدهی خودشان را نشان دادند. این قدرت یک محتوای ارزشمند است که واقعا نیازی از مخاطب حل کند.

نمایش رشد وب سایت فروشگاهی را در این تصویر می بینید

۴. داشتن وب سایت فروشگاهی آسان‌تر و ارزان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید

بسیاری از صاحبان مشاغل از وارد شدن در پروسه‌ی طراحی وب‌سایت واهمه دارند و تصور می‌کنند داشتن یک وب سایت ممکن است هزینه های بسیار زیادی را برای آن‌ها تحمیل کند. جالب است بدانید که به طور معمول نرخ ایجاد یک وب سایت استاندارد از متوسط هزینه‌های اجاره‌ی یک ماه مغازه در کشورمان فوق‌العاده پایین‌تر است.

ساخت یک وبسایت باکیفیت، هیچ‌گاه مانند الان آسان و ساده نبوده است. سایت‌سازهایی مانند WordPress وجود دارند که ساخت یک وبسایت را بسیار راحت می‌کنند. کافی است این مراحل را طی کنید:

  • خرید هاست
  • خرید دامنه
  • نصب وردپرس روی هاست
  • نصب تم مورد نظرتان
  • نصب یک افزونه برای ایجاد حساب کاربری
  • نصب یک افزونه برای ایجاد فروشگاه
  • نصب یک افزونه امنیتی
  • ایجاد صفحات سایت به راحتی آب خوردن

سایت ژاکت، یک سایت مرجع در ایران است که می‌توانید تم‌ها و افزونه‌های متنوعی را از آن تهیه کنید.

 

5. امکان فروش 24 ساعته با داشتن وب سایت فروشگاهی برای کسب و کار فراهم می شود.

نرخ رشد تجارت الکترونیک وحشتناک بالا است و پیش بینی می‌شود در سال 2022 رقم آن به بیش از 5.4 تریلیون دلار در سرتاسر دنیا برسد. مطمئناً کسب‌وکار هایی که وب سایت مناسبی نداشته باشند، نمی توانند سهمی از این درآمد تریلیون دلاری داشته باشند. همین رشد تجارت الکترونیکی یکی از دلایل اصلی افزایش کسب و کار های نیازمند به وبسایت شده است.

داشتن وب سایت فروش آنلاین می‌تواند به شما کمک کند مشتریان قدیمی خود را دوباره برگردانید و علاوه بر آن مشتریان جدیدی نیز جذب کنید. حتی زمان‌هایی که مغازه شما تعطیل است یا در در مسافرت هستید، فروش شما به صورت سیستماتیک انجام خواهد شد.

 

6. شما مالک وب سایت خود هستید همین دلیل قانع کننده برای کسب و کار های نیازمند به وب سایت است

همانطور که گفتیم بر خلاف شبکه‌های اجتماعی، وبسایت دارایی شماست و شما در وب‌سایت آزادی تمام و کمال در طراحی دارید و می‌توانید برا اساس سلایق خود و نیازهای مشتری وب سایت خود را طراحی کنید. می‌توانید هر چیزی که خواستید در وبسایت‌تان منتشر کنید: ویدیو، پادکست، مقاله، نظرات مشتریان و …

یکی دیگر از مزیت های بسیار مهم داشتن یک وب سایت این موضوع است که هیچ‌گاه مجبور نیستید دائما تغییر قوانینی مامند تغییرات الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی پیروی کنید. اگر اینستاگرام، لینکدین یا … برای چند ساعت بالا نیایند، وب‌سایت 24 ساعته در دسترس همه خواهد بود. همینجاست که شبکه های اجتماعی نمی توانند جایگزینی خوبی برای کسب و کار های نیازمند به سایت باشند.

مثلا در توضیح دوره آموزشی +85 روش اختراع موضوعات جدید تولید محتوا از المان‌هایی در طراحی استفاده کرده‌ایم که کم‌تر وبسایتی از آن‌ها استفاده کرده است. همه المان را به راحتی به وسیله یک افزونه به این صفحه اضافه کرده‌ایم. این المان‌ها نه‌تنها از لحاظ بصری جذاب‌تر از یک صفحه ساده هستند، بلکه مخاطب راحت‌تر می‌تواند مسیرش را پیدا کند.

با وب سایت مخاطب مسیرش را بهتر دنبال می کند

7. داشتن یک وب سایت فروشگاهی و مدیریت آن آسان تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید

به دلیل وجود پلتفرم‌های ساده‌ای مثل وردپرس، امروزه مدیریت وب سایت بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. علاوه بر این موضوع، برای به روز نگه داشتن محتوای وب سایت خود به هیچ مهارت فنی نیاز ندارید و مثل گذشته به دانش برنامه‌نویسی و تخصصی نیازی نخواهید داشت.

معمولا در وبسایت‌های وردپرسی از افزونه Woocommerce برای ایجاد فروشگاه استفاده می‌کنند که کاملا رایگان است. کار با این افزونه فوق‌العاده راحت است و می‌توانید با تماشای یک ویدیوی آموزشی 1 ساعته، بر این افزونه مسلط شوید.

 

8. وبسایت خدمات مشتریان را بهبود می‌دهد و مشتریان را راضی نگه می‌دارد

یک وب سایت حاوی اطلاعات مهمی است که مشتریان شما به آن نیاز دارند. بنابراین آن‌ها برای یافتن این اطلاعات مثل مکان فروشگاه، ساعات کاری فروشگاه و سایر سوالات متدوال نیازی به تماس یا پرس‌وجو از سایرین ندارند. بنابراین یک وب سایت خوب با شناسایی پرسونای مخاطب و در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم برای مشتریانش، رضایت‌مندی آن‌ها را تامین می‌کند.

وجود یک وب‌سایت فروشگاهی به شما کمک می‌‌کند که بسیاری از کارهای مانند فروش محصولات یا معرفی خدمات را به صورت اتوماتیک پیش ببرید و با وقت آزادی که به دست می‌آورید، بر روی مسائل مهم‌تر توسعه کسب‌وکارتان تمرکز کنید.

بسیاری از کسب و کار های نیازمند به وب سایت دغدغه اتوماتیک کردن فروش را دارند تا به واسطه آن هزینه ها را کاهش دهند.

بسیاری از صاحبین کسب‌وکارهای آنلاین را دیده‌ام که یک پاسخ واحد را به صورت وویس به 10ها مشتری ارسال می‌کند، در حالی می‌توانند با ضبط آن پاسخ در قالب یک ویدیو باکیفیت و ارسال ویدیو به مشتریان، وقت‌شان را برای تصمیمات مهم کسب‌وکار باز کنند.

 

10. وب سایت برای کسب‌وکارهای محلی ضروری است

با اینکه بسیاری از مشاغل هنوز در کسب و کار خود نیازی به وب سایت نمی بینند؛ آمار و ارقام زیر که از سایت Hubspot جمع‌آوری شده است، به خوبی نشان می دهد که داشتن یک وب سایت چقدر می‌تواند باعث افزایش درآمد هر کسب‌وکاری شود.

  • 46 درصد از جستجوهای گوگل بهترین نتایج محلی را به کاربران نمایش می‌دهد؛
  • ۹۷٪ کاربران برای رسیدن به کسب‌وکارهای محلی جستجو می‌کنند
  • 28 درصد کاربران پس از جست‌و‌جوی محلی خرید می‌کنند؛
  • ۷۰٪ از کاربران پس از مشاهده‌ی وب‌سایت کسب‌وکارها، تصمیم می‌گیرند فروشگاه را‌ از نزدیک ببینند.

جست‌و‌جوی محلی امکانی است که به کاربران اجازه می‌دهد که تا کسب‌وکارها و مشاغل نزدیک به محل زندگی خود را به سادگی شناسایی کنند. وجود سایت به شما کمک می‌کند تا مشتری‌های بیشتری از اطراف محل کارتان را جذب کرده و سودآوری خود را به‌طور مداوم افزایش دهید.

 

11. با وجود وب سایت نسبت به رقبای بزرگ‌تر خود بیشتر دیده ‌می‌شوید

حتی اگر کسب‌وکار شما کوچک باشد و رقبای بزرگی را در حوزه‌ی کاری خود داشته باشید، داشتن یک وب سایت حرفه‌ای که روی سئو کار کرده باشید، به شما کمک می کند تا نسبت به رقبای بزرگ‌تان، در بسیاری از کلمات کلیدی در رتبه‌های بالاتری در گوگل دیده شوید و ورودی‌های باکیفیتی دریافت کنید.

مثلا می‌بینید با تولید محتوای ارزشمند، در عبارت کلیدی «ایده مسابقه» بالاتر از وبسایت‌هایی قرار گرفته‌ایم که سابقه بسیار بیشتری از ما داشته‌اند.

نمایش وب سایت های فروشگاهی در صفحه سرچ گوگل

حال با وجود مزایایی که داشتن یک وب سایت به کسب وکارها می دهد آیا باز هم دلایلی وجود دارد که یک کسب وکار به وب سایت نیاز نداشته باشد، در ادامه به این دلایل خواهیم پرداخت.

 

4 دلیل مهم که نشان می‌دهد کسب وکار به وب سایت نیاز ندارد

 

1. به دنبال رشد کسب‌وکار خود نیستید

یکی از دلایل اصلی ساخت یک وب‌سایت افزایش تعداد مشتریان و به طبع آن بالا بردن درآمد است. اگر به هر دلیلی به دنبال رشد قابل توجهی در  کسب‌و‌کار خود نیستید، احتمالاً نیازی به وب‌سایت نخواهید داشت. البته اصلا منظورمان کنایه‌آمیز نیست!

بسیاری از کسب‌وکارهای باسابقه هستند که همین الان درآمد فوق‌العاده‌ای دارند و صاحب کسب‌وکار دیگر به دنبال رشد کسب‌وکار نیست و تمرکزش را روی مسائل دیگری گذاشته. چنین کسب‌وکارهایی تبدیل به یک برند مرجع شده‌اند و هر جا که باشند، مشتریان‌شان پیدایشان خواهند کرد؛ واقعا کسب و کار به وب سایت نیاز  ندارند.

 

2. کسب‌وکار شما به اندازه کافی مشتری دارد

ممکن است شما یک تولیدی باشید و خط تولید کارخانه‌ی شما امکان تولید محصول و ارائه‌ی آن در حجم‌ گسترده را نداشته باشد و تولیدتان حتی جوابگوی مشتریان فعلی شما  نباشد. یا هم ممکن است بیزنس شما طوری باشد که هر روزه تعداد زیادی مشتریان جدید از مشتریان قبلی به شما مراجعه می‌کنند. در این صورت توصیه می‌شود اولویت شما ساخت وبسایت نباشد؛ بلکه اولویت‌تان روی سیستم‌سازی کسب‌وکار و بهبود فرآیندها باشد.

 

3. در مرحله‌ی فعلی امکان جذب نیروی جدید ندارید

برای یک وب‌سایت حرفه‌ای، باید افراد باتجربه در این زمینه را به تیم خود اضافه کنید. اگر فعلا فضا یا بودجه‌ی لازم برای این کار را ندارید، یا حتی قصد ندارید یکسری آموزش‌های اولیه ببینید؛ بهتر است اولویت‌تان ساخت یک وب‌سایت حرفه‌ای نباشد و روی مواردی تمرکز کنید که زودتر شما را به درآمد برساند تا بتوانید سرمایه‌گذاری‌تان را توسعه دهید.

 

4. در یک انحصار مجازی در حال فعالیت هستید!

اگر الماسی مانند کسب‌وکاری دارید که هیچ رقیبی ندارد (یا رقبایش بسیار کم هستند) و محصول یا خدمتی ارائه می‌دهید که مردم باید داشته باشند؛ داشتن وبسایت احتمالا ضروری نیست. مثلا واقعا فکر می‌کنید کمپانی‌های خودروسازی در ایران به یک وبسایت حرفه‌ای و نوآورانه نیاز دارند?

آن‌ها اگر وبسایت هم نداشته باشند، مردم به صورت حضوری به نمایندگی‌ها مراجعه می‌کنند و خودروی مورد نظرشان می‌خرند.در نتیجه این کسب و کار ها نیازمند به وب سایت نیستند.

چرا؟ مشتریان‌تان به خودرو نیاز دارند و هیچ جای دیگری برای مراجعه ندارند! پس یک وبسایت حرفه‌ای به بهبود این کسب‌وکار کمک زیادی نخواهد کرد.

 

4. برنامه‌ای در آینده برای فروش کسب‌وکار خود ندارید

 در بیشتر مشاغل، وب سایت دارایی بسیار مهمی برای مدیران تلقی می‌شود و حتی در شرکت‌های متوسط و بزرگ در بحث ارزش گذاری کسب‌وکار، وجود یک وب‌سایت نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. دلیلش ساده است، اگر یک وبسایت موثر داشته باشید که نشان دهد در گرفتن مشتریان جدید موفق است، سرمایه‌های بیشتری را جذب خود می‌کنید.

همچنین وجود یک وب سایت موفق یک راه کم‌هزینه و راحت برای بسیاری از کمپانی‌ها است تا هزینه‌های جذب مشتری خود را به‌طور قابل توجهی کاهش دهند. یکی دیگر از مزایای وجود وب سایت این موضوع است که می‌توان از آن به عنوان ابزاری راحت برای بازاریابی و فروش و برگزاری کمپین‌های شگفت‌انگیز استفاده کرد.

همچنین این موضوع را درنظر داشته باشید که هنگامی که تصمیم دارید کسب وکار خود را بفروشید و یا واگذار کنید می توانید نموداری از ترافیک وب سایت خود و نحوه‌ی رشد آن در طول زمان را به طرف مقابل ارائه دهید تا به راحتی متقاعد شود که با خرید کسب‌وکار شما، سود بسیاری در آینده به دست خواهد آورد.این ذلایل عدم نیاز کسب و کار را به وب سایت نشان می دهد.

 

سخن پایانی

امروزه به واسطه‌ی رشد بیش از حد جهان دیجیتال در تمام ابعاد زندگی، وجود یک وب سایت، بیش از آن که دلیلی برای رشد و توسعه‌ی کسب وکارها باشد، نیازی ضروری برای بقا در بازار محسوب می‌شود.بسیاری از کسب و کار ها نیازمند به وب سایت امروزه با این کار خود را در بازار نگه میدارند.

ارزش افزوده‌ای که به واسطه‌ی یک وب سایت پدید می‌آید، نسبت به سایر هزینه های جاری در جهت توسعه ورشد کسب‌وکار ها بسیار به صرفه است. وب‌سایت امکاناتی را فراهم می‌کند تا مشتریان بالقوه‌ی کسب وکار شما با هزینه‌ی بسیار اندکی از وجود خدمات و محصولاتتان آگاه شده و در هر ساعت از شبانه‌روز و در هر روز از هفته، از آن بهره‌مند شوند.

این مقاله را به اشتراک بگذارید

Telegram
LinkedIn
WhatsApp
Email
Facebook
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات بیشتر

دغدغه «چه پستی بگذارم؟» را برای همیشه فراموش خواهید کرد!

جامع‌ترین مجموعه ایده‌های پست‌گذاری که کمک‌تان می‌کند نه‌تنها جان تازه‌ای به پیج‌تان بدهید، بلکه مخاطبان‌تان را میخکوب محتواهایتان کنید.

کتاب 222 ایده تولید محتوا